بسیاری تکنیک های حرفه ای سئو در مقالات مختلف موجود است ما در این مقاله خواهیم پاسخ داد که تکنیک های سئو چیست؟ استفاده از تکنیک های سئوی قدیمی فقط بودجه بازاریابی شما را بدون دستیابی به چیزی معنادار از بین خواهد برد.
اگر میخواهید محتوای شما با جدیدترین تکنیک های سئو 2022 نمایش داده شود و به رتبهبندی خوب خود ادامه دهد، روش های سئو سایت و تکنیک های حرفه ای سئو تنها با آشنایی با سئو و نحوه کارسئو به صورت به روز امکان پذیر می باشد.
سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به شیوه هایی اشاره دارد که به بهبود رتبه بندی ارگانیک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می کند.
استراتژی های ضروری سئو و نحوه کار با سئو شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ایجاد و بهینه سازی محتوا، و ساخت لینک است. جدای از ایجاد ترافیک ارگانیک، چندین دلیل دیگر برای اهمیت سئو وجود دارد.
سئو به کسب و کارها اجازه می دهد تا کلمات کلیدی مبتنی بر هدف را پر اهمیت قرار دهند، که می تواند به آنها کمک کند تا سرنخ های با کیفیت بالا تولید کنند. به هر حال، مشتریان از موتورهای جستجو برای یافتن راه حل برای مشکلات خود استفاده می کنند. از همین رو آشنایی با سئو بسیار اهمیت دارد.
سئوکار چیست؟
افراد متخصص در زمینه کار با سئو و آشنا با تکنیک های حرفه ای سئو بر روی صفحات سایت شما فعالیت میکنند تا شما به سود و سرمایه ای کلانی دست یابید.
درست است که کمپین های جامع سئو همیشه ارزان نیستند. اما هنگامی که یک کسب و کار به اهداف سئوی خود می رسد، سود بالقوه آن بسیار بیشتر از هزینه حفظ رتبه آن است.
اگر میخواهید محتوای شما در سال 2022 برای کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش داده شود (یا همچنان نمایش داده شود)، در اینجا چند تکنیک های حرفه ای سئو وجود دارد که باید روی آنها کار کنید.
5 تاکتیک و استراتژی مهم سئو در 2022
بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا 5 تا از روش های سئوی سایت برتر SEO برای کسب و کارها در سال 2022 ارائه شده است.
- تحقیق کلمات کلیدی را با هدف جستجو تقویت کنید
هدف جستجو در تکنیک های حرفه ای سئو به دلیل یا عامل محرک پشت درخواست کاربر اشاره دارد. چهار نوع هدف جستجو وجود دارد.
هدف اطلاعاتی: کاربرانی که به دنبال اطلاعات هستند.
هدف ناوبری: کاربرانی که از موتورهای جستجو برای یافتن برندها یا وب سایت هایی که از قبل می شناسند استفاده می کنند.
نیت تجاری: کاربرانی که به یک محصول یا دسته بندی محصول خاص علاقه نشان می دهند.
قصد معامله: کاربرانی که آماده تصمیم گیری برای خرید هستند.
بهینه سازی برای هدف جستجو تضمین می کند که محتوای مناسب را در زمان مناسب در اختیار مخاطبان مناسب قرار دهید.

- همه چیز E-A-T
تکنیک E-A-T اولین بار در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد. در سال 2018 زمانی که یک به روز رسانی الگوریتم اصلی به شدت از دستورالعمل های E-A-T استقبال کرد، محبوبیت زیادی به دست آورد. حتی امروزه، وبسایتهای معتبر سئو به انتشار نکات و استراتژیهایی در مورد Google E-A-T ادامه میدهند، زیرا نقش مهمی در سئو دارد و از مهمترین تکنیک های حرفه ای سئو می باشد.
E-A-Tمخفف Expertise ، Authority و Trustworthiness است.
الگوریتم Google محتوایی را که از دستورالعمل های E-A-T پیروی می کند ترجیح می دهد. بنابراین، استفاده از دستورالعملهای تخصص، اعتبار و اعتماد برای عملکرد محتوای شما بسیار مهم است و باید در هنگام ایجاد و بهینهسازی محتوای شما مورد توجه قرار گیرد.
این سه کلمه اصلی دقیقاً چیست؟ بیایید هر کدام را به نکات کاربردی تقسیم کنیم.
تجربه و تخصص expertise
به عنوان تکنیک های حرفه ای سئو ، آیا محتوای شما توسط یک متخصص در صنعت و کسب و کار شما نوشته شده است؟ برای اطمینان از اینکه تخصص شما واضح است، باید اطلاعات نویسنده و اعتبارنامه را با محتوای خود وارد کنید.
گوگل سوالات زیر را به عنوان راهنمایی برای نشان دادن تخصص شما خواهد پرسید:
آیا محتوا اطلاعات را به گونه ای ارائه می کنید که شما را وادار به اعتماد به آن کند؟
آیا منبع روشن، شواهدی دال بر تخصص درگیر، و پیشینه ای در مورد نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می کند وجود دارد؟
آیا پیوندهایی به صفحه نویسنده یا صفحه درباره سایت وجود دارد؟
اگر در مورد سایتی که محتوا را تولید می کند تحقیق کنید، آیا این تصور را خواهید داشت که به خوبی قابل اعتماد است یا به طور گسترده ای به عنوان یک مرجع در این موضوع شناخته می شود؟
پاسخ مناسب برای این سوالات به نحوه کار با سئو و بروز بودن روش های سئو سایت 2022 و به کارگیری روش های سئو سایت و دانش اینکه واقعا سئو کار چیست و چه کاری می تواند انجام دهد، بر میگردد.
قدرت Authority
این مفهوم بسیار شبیه به اعتبار دامنه است. شما نمی خواهید فقط به عنوان یک متخصص دیده شوید – شما می خواهید در موضوع خود یک مرجع باشید.
برای اینکه یک مرجع موضوع باشید، نگرانی شماره یک شما پروفایل بک لینک شماست. شما می خواهید سایر وب سایت ها برای حمایت از نظرات یا نظرات خود به محتوای شما پیوند دهند.
علاوه بر پیوندهایی به محتوای خود، باید برای موارد زیر و آشنایی با سئو و استفاده از تکنیک های حرفه ای سئو نیز تلاش کنید:
- ذکر محتوا یا نام برند شما بسیار مهم است.
- رسانه های اجتماعی محتوای شما را به اشتراک می گذارد
- تعداد فزاینده ای از جستجوهای گوگل برای برند، محصول یا نام سازمان شما
امانت Trustworthiness
فرض کنید شما یک متخصص هستید و در حوزه کاری خود دارای قدرت هستید، اما بازدیدکنندگان سایت شما چگونه می دانند که می توانند به شما اعتماد کنند؟ برای افزایش اعتماد شما، یکی از مواردی که باید حتما روی آن کار کنید، نظراتتان است. آیا رتبه های خوبی دارید؟ آیا محصول یا خدمات شما قابل اعتماد است؟
روش های سئو سایت فراتر از بررسی ها باید باشد، باید:
- یافتن اطلاعات تماس شما را در وب سایت شما برای هر کسی آسان کنید
- یک آدرس فیزیکی فهرست کنید
- یک شماره تلفن بسیار قابل مشاهده داشته باشید
- یک خط مشی رازداری و شرایط و ضوابط داشته باشید
- به وب سایت های معتبر دیگر پیوند دهید
- از HTTPS استفاده کنید

- به روز رسانی تجربه صفحه
در سال 2021، گوگل بهروزرسانی تجربه صفحه را ارائه کرد که شامل معیارهای Core Web Vitals جدید آنها به عنوان یک عامل رتبهبندی و به عنوان یک تکنیک حرفه ای برای سئو بود.
در حالی که گوگل می گوید قبل از ارائه به روز رسانی یک هشدار شش ماهه ارائه می کند و هنوز ارائه نشده است، قطعا زمان خوبی برای شروع بررسی معیارهای Core Web Vitals در وب سایت شماست.
این تقریباً به همان اندازه عملی است که SEO می تواند تاثیر داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که توسعه دهنده وب شما آماده است تا در این زمینه با شما همکاری کند.
سه معیار برای Core Web Vitals وجود دارد:
- بزرگترین رنگ محتوایی: (LCP) وب سایت شما باید به سرعت بارگیری شود.
- تاخیر ورودی اول :(FID) شما باید بتوانید در عرض یک ثانیه با وب سایت خود تعامل داشته باشید.
تغییر چیدمان تجمعی :(CLS) عناصر موجود در صفحه نباید در حین بارگیری جابجا شوند، به طور بالقوه
باعث می شود کاربر روی چیزی که قصد کلیک کردن آن را نداشته است کلیک کند
- از خوشه های کلمات کلیدی و ستون های محتوا استفاده کنید
خوشهبندی کلمات کلیدی که در مدل «Hub and Spoke» استفاده میشود، میتواند به ارتقای استراتژی سئو محتوای شما به سطح بعدی کمک کند. و همچنین می توانید یکی از بهترین تکنیک های حرفه ای سئو سایت باشد.
این یک استراتژی محتوا است که شامل ایجاد کلاسترهای موضوعی، ساخت محتوای ستونی و تولید پست های خوشه ای است.
خوشه های موضوعی به موضوعات محتوای گسترده ای مانند “بازاریابی رسانه های اجتماعی” اشاره دارد. از سوی دیگر، پستهای خوشهای، محتوایی هستند که بر موضوعات فرعی مرتبط مانند «ابزارهای زمانبندی پست»، «تبلیغات رسانههای اجتماعی» و «مسابقههای رسانههای اجتماعی» تمرکز دارند.
در نهایت، محتوای ستون به صفحاتی اشاره میکند که همه آنها را به هم پیوند میدهند. اینها پستهای گستردهای هستند که همه موضوعات فرعی را در سطح بالا پوشش میدهند و در عین حال پیوندهای داخلی به پستهای خوشهای مربوطه را نیز شامل میشوند که یکی از روش های سئوی سایت محسوب می شود.
- با انتشار محتوا هوشمند باشید
انتشار محتوا یک استراتژی آزمایش شده در زمان است که به کسب و کار کمک می کند تا دسترسی خود را به حداکثر برساند و یکی از روش های سئوی سایت محسوب می شود.
به زبان ساده، سندیکای محتوا فرآیند انتشار مجدد محتوا از طریق کانال ها و خدمات مختلف است. این شامل وبسایتهایی مانند Medium، مقالات LinkedIn، و Buffer Library میشود.
محتوای پیوندی حاوی پیوندهایی به منبع اصلی است. با این حال، اگر از متعارف سازی مناسب استفاده نکنید، می تواند خطاهای محتوای تکراری را ایجاد کند.
تگهای متعارف با بیان اینکه به موتورهای جستجو میگویند منبع اصلی محتوای سندیکایی را کجا پیدا کنند، کار میکنند. وب سایت هایی مانند Medium به طور خودکار این کار را انجام می دهند، اما برخی از سایت ها این کار را نمی کنند. بنابراین ارتباط و تماس با یک سئوکار می تواند این فرآیند را برای شما آسان تر کند همچنین جدیدترین تکنیک های سئو سایت 2022 می تواند با سال های بعدی متفاوت باشد بنابراین ارتباط با شخصی که دانش به روز داشته باشد و یک سئو کار حرفه ای ( سئوکار چیست؟) باشد می تواند راهنمایی های مفیدی برای رافزایش سئوی سایت شما داشته باشد.